גלימת הקסם שלך לעמוד הנחיתה - טיפים לבחירת התבנית המנצחת

אז החלטתם להקים עמוד נחיתה לעסק או למיזם שלכם? מעולה! אבל איפה מתחילים? איך יוצרים את העיצוב המושלם שימשוך לקוחות, יעורר אמון וישאיר רושם בלתי נשכח? הצעד הראשון, שהוא אולי גם החשוב מכולם, הוא בחירת תבנית העיצוב הנכונה. ממש כמו גלימה קסומה, התבנית האידיאלית צריכה להתאים בדיוק למידות שלכם, לשדר את המסר הנכון ולהדהים את הקהל. עכשיו, תארו לעצמכם שאתם עומדים מול מדף עמוס בגלימות שונות ומנסים להחליט איזו מהן הכי מתאימה לכם. קצת מבלבל, נכון? אל דאגה, המדריך הבא יעזור לכם לנווט בים האפשרויות ולמצוא בקלות את העיצוב שישים את עמוד הנחיתה שלכם בדרך המהירה להצלחה.

התאימו את התבנית לתעשייה ולקהל היעד

השלב הראשון בבחירת תבנית לבניית עמודי נחיתה הוא הגדרה ברורה של התחום העסקי והקהל הרלוונטי. כל תעשייה מאופיינת בשפה עיצובית מסוימת, בציפיות ובהעדפות ספציפיות של הלקוחות. למשל, עמוד נחיתה למשרד עורכי דין צריך לשדר מקצועיות, אמינות ויוקרה, ולכן יתאים לו סגנון מינימליסטי ואלגנטי עם גוונים כהים ופונטים קלאסיים. לעומת זאת, אם מדובר בחברת הזנק (סטארטאפ) בתחום הבריאות הדיגיטלית, עדיף לבחור בעיצוב מודרני ונועז יותר, עם צבעוניות מלאת אנרגיה, קווים נקיים ואייקונים ייחודיים.

נקודה חשובה נוספת היא התאמה לציפיות ולהתנהגות של קהל היעד. לדוגמה, אם בונים עמוד נחיתה לקהל מבוגר - רצוי להשתמש בפונטים גדולים וברורים יותר, בניגודיות גבוהה בין הטקסט לרקע, ובכפתורי פעולה מודגשים. מצד שני, אם מדובר בצעירים - ניתן לשלב עיצובים מורכבים ומעניינים יותר, אנימציות קלילות וסמלים חזותיים במקום טקסט. ככל שהתבנית תותאם טוב יותר לתעשייה ולקהל, כך הסיכוי לחיבור ולהמרה יגדל.

שמרו על עקביות עם שפת המיתוג הכללית

פרט מפתח נוסף בבחירת תבנית לבניית עמודי נחיתה הוא שמירה על עקביות עיצובית עם שאר ערוצי התקשורת השיווקית של העסק. עמוד הנחיתה חייב להשתלב היטב בחוויה הכוללת של המותג, ולהעביר בצורה הרמונית את הערכים, האישיות והמסרים שמאפיינים אותו. הלקוחות צריכים לחוש שהם "נוחתים" בסביבה מוכרת ואמינה, שמחזקת את הקשר הראשוני איתם - ולא במקום זר ומנוכר.

למשל, אם הלוגו והמיתוג הכללי של המותג מבוססים על ירוק ולבן, גם בעמוד הנחיתה צריך לשלב את אותם צבעים דומיננטיים. אם סגנון התמונות באתר הראשי אווירתי ורומנטי, גם בלנדינג פייג' כדאי לשמור על אותו מוד ויזואלי. לפי סקר מקיף של Lucidpress, מותגים שמקפידים על עקביות מיתוגית בכל הפלטפורמות זוכים ל-33% יותר זכירות מצד הצרכנים ומשיגים הכנסות גבוהות ב-23% בממוצע.

דוגמה נהדרת לעקביות חזותית היא עמודי הנחיתה של איקאה. הצבעוניות, הסגנון הגרפי, הטון הידידותי וסוג הפונטים - כולם מתכתבים באופן הדוק עם השפה העיצובית הכללית של החברה. בכל נקודת מגע עם הלקוח נשמרת אותה אווירה משפחתית, חמה ונגישה, שהיא חלק בלתי נפרד מהותה של איקאה.

חפשו פשטות ונקיון ויזואלי

עיקרון מנחה נוסף בבחירת תבנית לבניית אתרי נחיתה הוא "פחות זה יותר". זכרו שתפקידו המרכזי של העמוד הוא להמיר לקוחות ולהניע אותם לפעולה רצויה - ולא להרשים בגימיקים ויזואליים מתוחכמים. ככל שהעיצוב יהיה יותר פשוט, נקי וממוקד - כך תשומת הלב של הגולש תופנה ישירות למטרה העיקרית. מחקר של Google מצא שאתרים עם עיצוב מינימליסטי נתפסים כיפים ונוחים לשימוש ב-35% יותר מאתרים עמוסים, הגולשים סומכים עליהם יותר, ושיעורי ההמרה שלהם גבוהים בכ-25% בממוצע.

לכן, בבואכם לבחור תבנית, העדיפו כזו שמתאפיינת ברקעים בהירים וחלקים, הרבה שטחים ריקים סביב האלמנטים, מספר מוגבל של צבעים וגופנים, וקומפוזיציה אווירית. שימו דגש על ניקיון החלל וארגון הגיוני של הרכיבים כך שתנועת העין תהיה טבעית וחלקה. רכיבים חזותיים מורכבים, צבעים מתנגשים או יותר מדי אנימציות עשויים לגרום לעומס קוגניטיבי על הגולש ובסופו של דבר לפגוע בהמרות.

חברת Dropbox ידועה כמי שהופכת את הפשטות לאומנות בעמודי הנחיתה שלה. הם משתמשים בעיקר ברקעים לבנים, קווים נקיים ואלמנטים גרפיים עדינים, כדי לתת במה מלאה למסרים הכתובים ולקריאות לפעולה. התוצאה משדרת סדר, מקצועיות ותחושת שליטה שגורמת לגולשים לסמוך על החברה ועל המוצרים שלה.

דאגו להתאמה ולבידול ממתחרים

נקודה מרכזית נוספת שחשוב לשקול בעת בחירת תבנית היא איך היא מתייחסת למתחרים בתחום. מצד אחד, יש חשיבות רבה להתאמה ולציות לקודים העיצוביים המקובלים בתעשייה, כדי לא לבלבל או להרתיע את הגולשים. מצד שני, אם עמוד הנחיתה שלכם ייראה בדיוק כמו של כל השאר - הוא פשוט יטבע בנוף ולא יצליח למשוך את תשומת הלב. עיצוב אפקטיבי צריך למצוא את האיזון העדין בין התאמה לתעשייה לבין בידול מהמתחרים הספציפיים.

הטיפ כאן הוא לזהות את האלמנטים החזותיים שחוזרים על עצמם בעמודי הנחיתה של מתחרים מובילים בתחום, ולנסות לשבור אותם בצורה מעניינת. למשל, אם כולם משתמשים בתמונות סטוק של אנשים מחייכים - אולי תנסו איור מקורי במקום? אם הכפתורים של כולם כחולים - למה לא להעז עם ורוד או ירוק? לעיתים דווקא שינוי עדין אחד או שניים מהנורמה יכולים לגרום לעמוד שלכם לקפוץ מעל כולם.

כדי להמחיש את הרעיון, נסתכל על עמוד הנחיתה של חברת אייפרה לקידום והפצת פודקאסטים. בעולם של פלטפורמות האזנה שעיצובן די אחיד וצפוי, אייפרה משתמשת בצבעים עזים, איורים חמודים ושפה שנונה שמיד תופסת את תשומת הלב. היא עדיין משתלבת בקודים של תעשיית הפודקאסטים, אבל עושה את זה בסטייל ייחודי ובלתי נשכח.

בדקו שהתבנית מותאמת למובייל

בעידן שבו מעל 50% מהגלישה מתבצעת ממכשירים ניידים, אי אפשר לבנות עמוד נחיתה בלי לקחת בחשבון אופטימיזציה למובייל. גם התבנית המושלמת ביותר תהיה חסרת ערך אם היא לא מסתגלת באופן מיטבי למסכים קטנים. בבניית עמודי נחיתה צריך לתת עדיפות לתבניות רספונסיביות שמגיבות אוטומטית לגודל המכשיר ומציגות את התוכן בצורה הנוחה והקריאה ביותר בכל פורמט.

בדיקה של התאמה למובייל צריכה לכלול כמה פרמטרים: האם העיצוב מגיב כראוי לסיבוב של המכשיר? האם גודל הגופנים והאייקונים מותאם לקריאה בנייד? האם כל הקישורים והכפתורים קלים ללחיצה עם האצבע? האם אין צורך בסקרולינג אינסופי כדי לצפות בתוכן? חברת Crazy Egg מצאה שעמודי נחיתה לא מותאמים גורמים ל-70% מהגולשים בנייד לנטוש את הדף תוך פחות מ-10 שניות. זה המון תנועה איכותית שפשוט הולכת לאיבוד.

כדוגמה לאופטימיזציה מעולה למובייל, כדאי לבחון את עמוד הנחיתה של אפליקציית המדיטציה Headspace. הם השתמשו בתבנית רספונסיבית עם עיצוב מודולרי פשוט, שמסתדר מחדש בצורה טבעית בכל גודל מסך או כיוון מכשיר. האלמנטים החזותיים מינימליים ונקיים, הטקסטים קצרים וקולעים, וכל הפעולות הקריטיות נגישות בלחיצה קלה עם האגודל. התוצאה היא חוויית משתמש מהנה וחלקה בכל מצב.