איך בונים אסטרטגיית קידום מכירות לקונים שמשחקים אותה קשים להשגה

בעידן של אי-ודאות כלכלית, צרכנים רבים הופכים למודעים יותר למחיר ונזהרים יותר בהוצאות שלהם. עבור עסקים, זה אומר שצריך להתאים את הגישה השיווקית כדי להתמודד עם קהל יעד חסכן יותר. פיתוח אסטרטגיית קידום מכירות אפקטיבית יכול להיות המפתח למשיכת קונים שחרדים לתקציב ולהפיכתם ללקוחות נאמנים.

הבנת הצרכנים המודעים למחיר צרכנים מודעים למחיר מאופיינים בדרך כלל בהתנהגויות הבאות:

  • השוואת מחירים בין מתחרים לפני ביצוע רכישה
  • חיפוש קופונים, מבצעים והנחות
  • ויתור על מותגים יקרים לטובת חלופות זולות יותר
  • דחיית רכישות גדולות או לא הכרחיות

כדי למשוך קהל יעד זה, על העסקים להתמקד במסרים של ערך, חיסכון ותמורה למחיר. מחקר של McKinsey מצא כי בזמן מיתון, צרכנים נוטים לחפש "יוקרה זולה" - מוצרים ושירותים שמציעים איכות גבוהה במחיר נגיש.

טקטיקות קידום מכירות מנצחות

  1. הנחות והטבות בזמן מוגבל - יצירת תחושת דחיפות עם מבצעים מוגבלים בזמן יכולה לעודד המרות מהירות יותר. לדוגמה, בניית עמוד נחיתה ייעודי למבצע "72 שעות בלבד" עם טיימר לספירה לאחור.
  2. מבצעי חבילות - הצעת חבילות של מוצרים משלימים במחיר מוזל יכולה לתת תחושה של ערך מוסף ללקוחות. כך למשל, חנות אלקטרוניקה יכולה להציע חבילה של מחשב נייד, תיק נשיאה ועכבר אלחוטי בהנחה.
  3. תוכניות נאמנות - תגמול לקוחות חוזרים בנקודות, הנחות או מתנות יכול לעודד רכישות חוזרות ולבנות נאמנות מותגית. ניתן לקדם את התוכנית באמצעות בניית עמוד נחיתה שמסביר את היתרונות.
  4. הצעות "קנה יותר, חסוך יותר" - עידוד לקוחות לרכוש כמויות גדולות יותר תמורת הנחה מדורגת. לדוגמה, "קנה 2 פריטים וקבל 10% הנחה, קנה 3 וקבל 15% הנחה".
  5. משלוח והחזרות חינם - הצעת משלוח חינם (במיוחד מעל סכום מסוים) או מדיניות החזרות גמישה יכולה להפחית את הסיכון הנתפס ולהסיר חסמים בתהליך הרכישה.

עובדות ונתונים

  • לפי Salesforce, כ 66% מהצרכנים מצפים מחברות להבין את הצרכים והציפיות הייחודיים שלהם.
  • RedPlum מצאו ש-78% מהצרכנים בארה"ב מושפעים מקופונים בהחלטות הקנייה שלהם.
  • מחקר של Accenture גילה שתוכניות נאמנות יכולות להגדיל את ההכנסות של חברות עד 15%.

דוגמה מהשטח רשת הקמעונאות Target השיקה בהצלחה את המותג שלה "Up & Up", המציע מוצרים דומים לאלו של מותגים לאומיים במחירים נמוכים עד 50%. בשילוב עם בניית עמוד נחיתה אטרקטיבי, נוכחות דיגיטלית איתנה ופריסה נרחבת, המהלך הגדיל את המכירות ומשך צרכנים מודעים למחיר.

לייעוץ מומחה בנושא בניית אסטרטגיית קידום מכירות שתתאים לצרכנים מודעים למחיר, צרו קשר עם הצוות שלנו כבר היום. נשמח לעזור לכם למקסם את ההמרות, להגדיל את ההכנסות ולבנות בסיס לקוחות נאמן - גם בזמנים מאתגרים. בין אם מדובר בבניית עמוד נחיתה ייעודי, פיתוח מסע לקוח מותאם אישית או יצירת מבצעים יצירתיים - נסייע לכם להתאים את הגישה לקהל היעד החסכן שלכם.