למה אתם חייבים עמוד נחיתה מותאם למובייל ב-2023?
שנת 2023 כבר כאן, אבל עדיין קורה לכם שאתם נכנסים לאתר כלשהו מהסמארטפון, וכל מה שאתם רואים זה טקסט זעיר, תמונות קטנות ואפס התאמה למסך הקטן במכשיר? ברוכים הבאים למציאות העגומה של עסקים שעדיין לא הפנימו את החשיבות הקריטית של התאמת עמודי נחיתה לגלישה ממכשירים ניידים. אולי הם חיים בעבר, אולי הם פספסו את המזכר, אבל העובדה היא שבעולם הדיגיטלי של היום - אי אפשר להרשות לעצמנו להתעלם מהצורך הזה. עם יותר מחצי מתעבורת האינטרנט העולמית שמתבצעת בסלולר, התאמה לגלישה ממובייל היא כבר מזמן לא "בונוס" או "נחמד שיש" - היא תנאי בסיסי להישרדות ולהצלחה של כל עסק, גדול כקטן. במיוחד כשמדובר על בניית עמודי נחיתה שאחראים על אחוזי ההמרה ועל הרווחים של המותג - אסור לזלזל לרגע ביכולת שלהם לספק חוויה חלקה, נוחה ומשכנעת בכל מכשיר אפשרי.
אז בואו ניכנס רגע לראש של הלקוח הרגיל, ונבין מה עובר עליו כשהוא נתקל בעמוד לא מותאם בנייד.
למה זה ממש ממש חשוב - הראייה של הלקוח
דמיינו שאתם מחפשים בגוגל במכשיר הסלולרי אחר שירות כלשהו, נניח מדביר או שיפוצניק. הקלדתם את מילות החיפוש הרלוונטיות, ומולכם מופיעות כמה אפשרויות עם דירוגים ותמונות. אחרי סריקה קצרה, אתם מחליטים להקליק על המודעה של חברה שנראית הכי אמינה והכי מבטיחה. ברגע שהדף נטען, במקום לקבל את המידע המסודר והברור שציפיתם - אתם מוצאים את עצמכם מול אתר שנראה כאילו הוא תוכנן לשנות ה-90.
הטקסטים קטנים מדי לקריאה בלי זכוכית מגדלת, התמונות לא נטענות, הכפתורים קטנים מכדי ללחוץ, ובשביל לנווט מא' לב' צריך לעשות זום פנימה והחוצה בלי הפסקה. תוך כמה שניות אתם מתוסכלים, מבולבלים וממש לא בעניין להמשיך בגלישה באתר הזה. אפילו אם המוצר נשמע מבטיח או המחיר אטרקטיבי - החוויה המתסכלת גורמת לכם לעזוב ולחפש חלופות אחרות. זהו, בדיוק איבדתם לקוח פוטנציאלי. לא בגלל שהשירות לא מספיק טוב, אלא פשוט כי האתר לא מותאם למה שהלקוח צריך ומצפה.
וזו רק דוגמה אחת, אבל היא ממחישה היטב את האכזבה והתסכול של מבקרים כשהם נופלים על אתרים לא מותאמים. הנתונים מראים שלמעלה מ-60% מהגולשים בסלולרי יעזבו מיד אתר שלא נוח לשימוש בנייד, ולא יחזרו אליו. מחקר של גוגל גילה ש-90% מהמשתמשים מחליפים בין מסכים ומכשירים במהלך ביצוע משימות, אבל רק 9% מהעסקים בנו אתרים שמותאמים למעברים האלו בצורה חלקה. המשמעות היא שהרוב המוחלט של המותגים פשוט מאבדים לקוחות מתחת לרדאר, בלי לתת את הדעת על כמה זה פוגע בתוצאות העסקיות שלהם.
המציאות העסקית - למה להתאים למובייל זה חובה
אחרי שראינו את הפער בין החוויה של הגולשים לבין התובנות של העסקים, בואו נסתכל על עוד כמה נתונים קשים שמחדדים את החשיבות האדירה של התאמת עמודי נחיתה למובייל:
- על פי SmartInsights, יותר מ-80% מזמן הגלישה באינטרנט מתבצע במכשירים ניידים.
- לפי SimilarWeb, קצב הנטישה הממוצע של אתרים לא מותאמים למובייל עומד על 52% לעומת 40% באתרים מותאמים.
- מחקר של Adobe מצא שאתרים רספונסיביים (כאלה שמסתגלים אוטומטית לגודל מסך) מגדילים את ההכנסות הממוצעות פר משתמש ב-23%.
- נתונים של Forrester מראים שחוויית משתמש טובה במובייל יכולה להגדיל את שיעור ההמרות באתרי מסחר אלקטרוני עד פי 4.
השורה התחתונה היא שעמוד נחיתה לא מותאם הופך במהירות לסיוט עסקי. המבקרים לא נשארים, לא ממירים, לא קונים - והעסק מפספס הזדמנויות שיכלו בקלות להפוך למכירות ורווחים. בעידן שבו כולם גולשים מהנייד והתחרות היא במרחק לחיצת כפתור - אי אפשר להתעלם יותר מהצורך בחוויה מובייל מדהימה כבר מהשנייה הראשונה.
טיפים לעמוד נחיתה מנצח בגלישה ממובייל
אז איך בונים עמוד נחיתה שיספק חוויה חלקה, נוחה ומשכנעת למשתמשי מובייל? הנה כמה טיפים חשובים שאפשר ליישם:
- תבנית רספונסיבית - השתמשו בעיצוב שמסתגל אוטומטית לכל גודל מסך, החל מסמארטפונים קטנים ועד מחשבים שולחניים.
- טעינה מהירה - אופטימיזציה של זמני טעינה היא הכרחית למובייל. מזערו את גודל התמונות והקבצים, והשתמשו בכלי דחיסה והקטנת נפח.
- פונטים קריאים - הקפידו על גופנים גדולים וברורים, עם ניגודיות טובה בין טקסט לרקע. הימנעו מפונטים דקורטיביים מדי שיהיו קשים לקריאה.
- ניווט פשוט ואינטואיטיבי - צמצמו את כמות הקטגוריות והאופציות בתפריט, וודאו שהכל קל לגישה עם כפתור אחד על המסך.
- מקמו קריאות לפעולה (CTA) במרכז - הפכו את הפעולה שאתם רוצים מהגולש לברורה ונוחה במיוחד, עם כפתורים גדולים וקלים ללחיצה.
- חשבו Mobile-First - עצבו קודם כל למובייל, לא למחשב. שיטת "הקטנה" מהדסקטופ למסך הקטן לא תמיד מתאימה או אפשרית.
דוגמאות לעמודי נחיתה מעולים בגלישה ממובייל
כדי להמחיש עד כמה מהפכה יכולה לחולל התאמה נכונה לסלולר, בואו נסתכל על כמה דוגמאות של מותגים שעושים את זה מצוין:
דף ה-Product Hunt של אפליקציית המדיטציה Headspace הוא אולי הדוגמה האולטימטיבית. הוא בנוי בצורה רספונסיבית מושלמת, עם גרפיקה מינימליסטית נעימה לעין, טיפוגרפיה נקייה וברורה וכפתורים קלים ללחיצה. הכל מעוצב כך שבכמה פעולות פשוטות הגולש יכול להוריד את האפליקציה, בלי הסחות דעת או מכשולים בדרך.
חברת האופנה ASOS משקיעה מאמצים רבים בבניית עמודי נחיתה מותאמים למובייל עבור הקמפיינים השיווקיים שלה. בעמוד הבית של Black Friday למשל, כל הרכיבים מסודרים בצורה שמתאימה לגלילה טבעית עם האצבע - מההבטחה של ההנחות הגדולות למעלה, דרך באנרים של קטגוריות פופולריות ועד חיפוש מהיר שמקל על מציאת המוצרים הרצויים. מעבר מדף לדף מרגיש אינטואיטיבי וטבעי, והכפתורים של הוספה לסל או מעבר לקופה בולטים היטב.
וואלה שופס, אתר הקניות של פורטל וואלה, עושים עבודה מצוינת בהתאמת עמודי הנחיתה למסכים ניידים. עם תפריט "המבורגר" צידי, מגוון רחב של אפשרויות סינון, ניווט על פי קטגוריות או מותגים, וכמובן תצוגה מרווחת וברורה של המוצרים עצמם - כל פיצ'ר באתר נבנה כדי להפוך את חווית הרכישה לנוחה ופשוטה במיוחד למשתמשי מובייל.
לסיכום - או איך לוודא שהלקוחות שלכם יחזרו שוב ושוב
אז הבנו: בעולם הדיגיטלי של 2023, בניית עמודי נחיתה מותאמים למובייל היא כבר מזמן לא המלצה אלא חובה. עם רוב הגולשים שמגיעים מהסלולרי, ועם ציפיות הולכות וגדלות לחוויה חלקה ונוחה בכל מסך אפשרי - אסור לאף עסק לזלזל בכוח של התאמה כזאת. זה לא רק שיפור טכני או גימיק עיצובי - זו באמת השקעה שמשנה את כל חוקי המשחק מבחינת שיעורי ההישארות, הנאמנות והכי חשוב - ההמרות שמובילות למכירות.
אז אם רק עכשיו הבנתם שהגולשים שלכם עלולים לסבול מחוויה מתסכלת ומייאשת כשהם מנסים לעקוב אחר הקמפיין שלכם בסמארטפון - זה בדיוק הזמן לתקן את המצב! בדקו היטב כל עמוד נחיתה שאתם משיקים, חשבו Mobile-First כבר משלבי התכנון, ויישמו את כל העקרונות והטיפים שדיברנו עליהם. וכמובן, תמיד לבחון את הביצועים ולשאול - האם הגולשים שלי באמת נהנים מהחוויה? האם הם מצליחים להשלים את הפעולות הרצויות בקלות? מה עוד אפשר לשפר ולייעל?