לפצח את הקהל: איך להפוך מבצעים סתמיים למגנט לקוחות
בואו נדבר תכל'ס. לזרוק מבצע באוויר ולצפות שהוא יתפוס את כולם זה כמו לירות חץ באפלה ולקוות לפגוע במטרה. בעולם העסקי התחרותי של היום, אם אתם רוצים שהמבצעים שלכם יצלצלו בקופה (ולא רק ירשרשו ברוח), אתם חייבים להכיר את הלקוחות שלכם כמו חברים הכי טובים. להבין מה מזיז אותם, מה מדבר אליהם ובסופו של דבר – מה גורם להם לשלוף את הארנק. כל קבוצת לקוחות היא עולם ומלואו, עם העדפות שונות, צרכים שונים ותגובות שונות לסוגים שונים של דילים. אז בואו ונבין איך להתאים את הגישה שלנו כדי שהמבצעים שלנו יהפכו למגנט לקוחות אמיתי.
משחקי הדורות: מה מניע את הצעירים והמבוגרים?
מחקר מעניין שערכה חברת Aberdeen לאחרונה שופך אור על הבדלים משמעותיים בהעדפות קידום המכירות בין דורות שונים. תחשבו על זה רגע: צעירים יותר, דור המילניאלס ודור ה-Z, נמצאים בשלב אחר בחיים, עם דאגות אחרות. המחקר מצא ש-33% מהם מודאגים בעיקר מהביטחון התעסוקתי שלהם. לעומת זאת, דורות מבוגרים יותר, דור הבייבי בומרס ודור ה-X, מוטרדים הרבה יותר ממחירי המזון – לא פחות מ-81%!
זה לא נגמר שם. הצעירים נוטים להיות גמישים יותר בהרגלי הקנייה שלהם – הם לא יהססו לעבור למותגים זולים יותר, הם אלופים בלמצוא הנחות ואפילו משתמשים באופציות כמו "קנה עכשיו, שלם אחר כך". המבוגרים, לעומת זאת, נוטים פי 1.45 יותר לדבוק בהרגלי הצריכה הרגילים שלהם.
אז מה זה אומר לנו בפועל? כשאתם פונים לקהל מבוגר יותר, תחשבו על תוכניות נאמנות מתגמלות וקופונים פיזיים או דיגיטליים. הם מעריכים את התחושה של להיות לקוח מוערך. עבור הצעירים, תדגישו מבצעים והנחות כלליות, תשתמשו בשפה קלילה ודיגיטלית ותוודאו שהמבצעים שלכם קלים למימוש דרך הסמארטפון.
סיפור קטן מהשטח: רשת אופנה צעירה השיקה קמפיין קידום מכירות שהתמקד בהנחות סטודנטים משמעותיות ובשיתופי פעולה עם משפיעני רשת פופולריים בקרב בני נוער. במקביל, הם הציעו ללקוחות ותיקים יותר קופונים אישיים בדואר ובסמס, עם הטבות על קולקציות חדשות. התוצאה? עלייה משמעותית במכירות בשני פלחי השוק, כל אחד הגיב בצורה חיובית למסר שהותאם לו אישית.
הבדלי המינים: מה מושך נשים ומה גברים?
גם כאן, Aberdeen סיפקה נתונים מעניינים. נשים נוטות פי 1.13 יותר מגברים להגדיר את עצמן כמקבלות ההחלטות העיקריות לגבי רכישות בבית. זה אומר שכדאי לנו לתת משקל רב יותר לדעתן כשמתכננים מבצעים.
המחקר גם מצא שנשים מחפשות מבצעים והנחות יותר מגברים, עם יוצא דופן אחד – תוכניות זיכוי (rebates). כנראה שהרבה נשים תופסות אותן כמסורבלות ולא שוות את המאמץ. בנוסף, נשים מעריכות יותר שירות לקוחות טוב ומחירים נמוכים בהשוואה לגברים, שאצלם איכות ואמינות המוצר משחקות תפקיד מרכזי יותר.
אז אם אתם רוצים למשוך יותר קונות, התמקדו בקידום מכירות שנותן ערך אמיתי (למשל, "קנה ב-100 ש"ח וקבל מתנה שווה") ושפרו את חוויית שירות הלקוחות שלכם. לגברים, הדגישו את האיכות, העמידות והאמינות של המוצר, ואולי תציעו מבצעים שקשורים לשדרוג או לרכישה של מוצרים נלווים איכותיים.
עוד סיפור קטן: חנות כלי עבודה שמה לב שיותר גברים רוכשים אצלם. הם החליטו לנסות למשוך גם נשים והשיקו סדנאות "עשה זאת בעצמך" לנשים עם הנחה מיוחדת על כלי עבודה בסיסיים. במקביל, הם יצרו קמפיין שיווקי לגברים שהדגיש את העמידות והחוזק של הכלים שלהם, עם מבצעים על סטים מקצועיים. התוצאה הייתה עלייה בקהל הלקוחות משני המינים.
כוח המשפחה: איך גודל משק הבית משפיע על המבצעים?
המחקר של Aberdeen מצא עוד תובנה חשובה: משקי בית גדולים יותר, של ארבע נפשות ומעלה, נוטים הרבה יותר לחפש ולנצל מבצעים והנחות בהשוואה למשקי בית קטנים יותר. זה די הגיוני – כשצריך לקנות ליותר אנשים, כל חיסכון משמעותי יותר. היוצא מן הכלל היחיד הוא שמשקי בית של אדם אחד נוטים יותר לנצל נקודות מתוכניות נאמנות (52% לעומת 41%). אולי זה קשור לרצון שלהם לקבל תגמול אישי על הנאמנות שלהם.
אם אתם מנסים למשוך משפחות גדולות, תחשבו על הנחות מיידיות על כמויות גדולות ("קנה שלוש קבל אחת חינם") וקידום מכירות שמדגיש את התמורה למחיר עבור כל המשפחה. עבור משקי בית קטנים יותר, תוכניות נאמנות אישיות והצעות מותאמות אישית יכולות להיות יותר אפקטיביות.
דוגמה נוספת: רשת סופרמרקטים השיקה "יום משפחה" עם הנחות משמעותיות על מוצרים משפחתיים גדולים. במקביל, הם שלחו קופונים אישיים ללקוחות בודדים על מוצרים שהם נוהגים לרכוש באופן קבוע. שוב, המסר המותאם עשה את ההבדל.
כמה טיפים זהב לסיום:
- עמוד נחיתה ממוקד – חובה! לכל מבצע, בנו עמוד נחיתה ייעודי. זה משפר משמעותית את אחוזי ההמרה כי הלקוח מגיע בדיוק למקום שבו הוא יכול לממש את ההצעה.
- האנליטיקה היא החברה הכי טובה שלכם: השתמשו בכלי ניתוח נתונים כדי להבין טוב יותר את הקהל שלכם ואת העדפות הקנייה שלהם. מה עבד בעבר? מה לא? מי הגיב לאיזה סוג של מבצע?
- התאימו את המסר לקהל: אל תשלחו את אותו מסר לכולם. פַלְחוּ את השוק שלכם והתאימו את הטון, השפה ותמהיל המבצעים לכל פלח בנפרד.
- שני עמודי נחיתה טובים יותר מאחד גרוע: אם יש לכם קהלים שונים מאוד (למשל, צעירים ומבוגרים), שקלו לבנות עמודי נחיתה נפרדים כדי לספק חוויה מותאמת יותר.
- אין פתרון קסם אחד: תזכרו – אין מתכון אחד שעובד לכולם. תכירו את הקהל הספציפי שלכם ותפעלו בהתאם לתובנות שתקבלו.
אז בפעם הבאה שאתם מתכננים מבצע קידום מכירות, אל תסתפקו ב"לזרוק חכה למים". תכירו את הדגים שאתם רוצים לתפוס, תבחרו את הפיתיון הנכון ותזרקו את החכה בדיוק במקום הנכון. כדי לקבל עוד עצות ורעיונות יצירתיים איך להתאים את המבצעים שלכם לקהל היעד שלכם בצורה הכי אפקטיבית, אל תהססו ליצור קשר עם המומחים שלנו עוד היום. נשמח לעזור לכם לפתח אסטרטגיית קידום מכירות מנצחת שתמשוך את הלקוחות הרצויים ותניע אותם לפעולה, כולל בניית עמודי נחיתה אפקטיביים שיעשו את כל ההבדל.