מהו פרסום טבעי?

בואו נדבר על טרנד חם בעולם השיווק הדיגיטלי – פרסום טבעי, או באנגלית מגניבה – Native Advertising. אם אתם מרגישים שפרסומות קופצות ומודעות באנר כבר עושות לכם פיהוק, אתם לא לבד. הצרכנים היום חכמים יותר, הם מפתחים חסינות לפרסום בוטה ופשוט מדפדפים הלאה. כאן בדיוק נכנס לתמונה הפרסום הטבעי – שיטת פרסום חכמה שמשלבת תוכן ממומן בצורה כל כך חלקה בתוך הפלטפורמה שבה אתם גולשים, שהוא פשוט מרגיש כמו חלק טבעי מהחוויה. זה כמו חבר שממליץ לכם על סדרה טובה בנטפליקס – זה לא מרגיש כמו פרסומת, נכון?

למה הפרסום הזה כל כך "טבעי" שהוא עובד? היתרונות בקצרה:

אחד היתרונות הכי גדולים של הפרסום הטבעי זה שהוא מצליח לייצר מעורבות הרבה יותר גבוהה מפרסום רגיל. תחשבו על זה – אם אתם קוראים כתבה מעניינת או רואים פוסט מגניב בפיד שלכם, הסיכוי שתקראו או תגיבו למשהו שמשתלב שם בצורה טבעית הרבה יותר גבוה מאשר שתקליקו על באנר צעקני בצד העמוד. ולא סתם אנחנו אומרים את זה – מחקרים מראים ששיעורי הקליקים (CTR) על מודעות טבעיות יכולים להיות גבוהים פי 8 (!!!) ממודעות דיספליי סטנדרטיות. זה הבדל עצום!

בנוסף, הפרסום הטבעי מאפשר לנו, המפרסמים, להגיע לקהלים הרבה יותר רלוונטיים. פלטפורמות המדיה היום הן אלופות במיקוד – הן יודעות עלינו כמעט הכל: גיל, מין, תחומי עניין, מה אנחנו אוהבים לעשות באינטרנט. הן יכולות להשתמש במידע הזה כדי להציג את התוכן הממומן שלנו בדיוק לאנשים הנכונים, אלה שיש להם סיכוי גבוה יותר להתעניין במה שיש לנו להציע. זה כמו לשלוח הזמנה למסיבת יום הולדת רק לחברים הכי טובים שלכם – הסיכוי שהם יגיעו הרבה יותר גבוה.

בואו נראה את זה בפעולה: כמה דוגמאות לפרסום טבעי מהחיים:

  • הכתבה הסמויה שהיא לא כל כך סמויה: יצא לכם פעם לקרוא כתבה שנראית בדיוק כמו תוכן מערכתי רגיל באתר חדשות מוכר, אבל פתאום היא מתחילה לדבר על מוצר או שירות מסוים בצורה חיובית? רוב הסיכויים שזה היה מאמר ממומן. דוגמה קלאסית היא הכתבה ב"ניו יורק טיימס" בשם "Women Inmates: Why the Male Model Doesn't Work" – כתבה מעניינת ומרתקת על נשים בבתי סוהר, שנכתבה בשיתוף פעולה עם נטפליקס כדי לקדם את הסדרה המצליחה "Orange Is the New Black". זה היה פרסום גאוני שהשתלב בצורה מושלמת ברוח התוכן של העיתון.

  • הפוסט הממומן שמרגיש כמו חבר מספר: כשאתם גוללים בפיד של פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר, אתם בטח נתקלים מדי פעם בפוסטים שנראים בדיוק כמו פוסטים רגילים של חברים או עמודים שאתם עוקבים אחריהם, אבל פתאום מופיע הכיתוב "ממומן". זה פרסום טבעי ברשתות חברתיות. זה יכול להיות משפיען רשת שמקדם בגדים של חברת אופנה תוך שימוש בהאשטג מיוחד וציון של שותפות ממומנת – זה מרגיש הרבה יותר אישי ואמין מבאנר בצד העמוד.

  • התוצאה הראשונה בגוגל – אבל עם כוכבית קטנה: כשאתם מחפשים משהו בגוגל, אתם בטח רואים את כמה התוצאות הראשונות עם הכיתוב הקטן "Ad" לידן. אלה הן תוצאות חיפוש ממומנות. למרות הסימון הזה, הן נראות מאוד דומה לתוצאות החיפוש האורגניות, ולכן הרבה אנשים מקליקים עליהן. זה דרך יעילה להגיע לאנשים שמחפשים בדיוק את מה שאתם מציעים ברגע הזה.

איך לשלב פרסום טבעי באסטרטגיית השיווק שלכם כמו מקצוענים:

כדי שהפרסום הטבעי יעבוד בשבילכם הכי טוב שאפשר, אתם לא יכולים סתם "לזרוק" תוכן ממומן לאוויר. אתם צריכים לשלב אותו בצורה חכמה ואסטרטגית בתוך כל תמהיל השיווק שלכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון:

  1. תדעו מה אתם רוצים להשיג: לפני שאתם מתחילים בכלל, תגדירו לעצמכם מטרות ברורות ומדידות. אתם רוצים להגביר את המודעות למותג שלכם? להביא יותר תנועה לאתר? להגדיל את המכירות? כשתדעו מה היעד, יהיה לכם יותר קל לתכנן את הקמפיין הפרסום הטבעי שלכם.

  2. תמצאו את הבמה הנכונה: תחשבו איפה הקהל היעד שלכם נמצא הכי הרבה זמן ובאיזה פלטפורמות הוא הכי מעורב. זה יכול להיות אתרי חדשות ספציפיים, בלוגים פופולריים בתחום שלכם, רשתות חברתיות כמו אינסטגרם או לינקדאין – תבחרו את הערוצים שבהם יש לכם סיכוי הכי גבוה להגיע לאנשים הנכונים.

  3. תצרו תוכן שהוא וואו: זוכרים שאמרנו שזה צריך להרגיש טבעי? זה אומר שהתוכן הממומן שלכם חייב להיות איכותי, מעניין ובעל ערך אמיתי עבור הקהל. אל תנסו לדחוף מוצרים בכוח – תתמקדו בלספר סיפור טוב, לתת מידע מועיל או ליצור חוויה משעשעת. ואם אתם רוצים להגדיל את הסיכוי להמרה, תחשבו על בניית עמוד נחיתה רלוונטי עם מידע נוסף או הצעה מיוחדת.

  4. תשתמשו בנשק הסודי של המיקוד: אחת היתרונות הגדולים של פרסום טבעי זה היכולת למקד את התוכן שלכם לפלחי קהל ספציפיים. תנצלו את הכלים המתוחכמים של הפלטפורמות כדי להגיע בדיוק לאנשים שאתם רוצים – לפי גיל, מין, תחומי עניין, התנהגויות קודמות ועוד.

  5. תעקבו אחרי התוצאות ותלמדו מהשטח: אל תשכחו להשתמש בכלי אנליטיקה כדי למדוד את הביצועים של הקמפיין הפרסום הטבעי שלכם. תבדקו כמה אנשים ראו את התוכן, כמה הקליקו, כמה זמן הם שהו בעמוד הנחיתה – כל הנתונים האלה יעזרו לכם להבין מה עובד טוב יותר ומה פחות, ולבצע התאמות באסטרטגיה שלכם בהתאם.

אז בפעם הבאה שאתם חושבים על איך לקדם את העסק שלכם, תזכרו את הפרסום הטבעי. כשהוא נעשה נכון, הוא יכול להיות כלי עוצמתי שיעזור לכם להגיע לקהל שלכם בצורה חכמה, ליצור מעורבות אמיתית ולהשיג את המטרות השיווקיות שלכם. ואם אתם רוצים עזרה מקצועית בשילוב הפרסום הטבעי באסטרטגיה שלכם – מבניית עמוד נחיתה מדהים ועד יצירת קמפיינים יצירתיים – אל תהססו ליצור איתנו קשר עוד היום.